کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقف حیات و زمینه ماندگاری انسان را فراهم می کند

9 دی 1392 ساعت 14:55

مردم باید بدانند که تجاوز به وقف و ضایع کردن حد و حدود وقف و اموال موقوفه نه تنها برکت را از بین می برد بلکه به زندگی انسان آتش می زند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین بام ایران نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز در دیدار با مجموعه اوقاف استان اظهار داشت: امر وقف تنها در اسلام نیست بلکه در مجموعه آنچه خداوند برای بشر به عنوان مکتب می فرستد جایگاه دارد در همه ادیان به این موضوع اشاره شده است و دراسلام هم که کاملترین ادیان است تبعاً به این امر توجه ویژه شده است و به عنوان یکی از موارد زیبای مکاتب اسلامی است تا اسلام را همیشه زنده نگه دارد و انسانیت، حقیقت و جاودانگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

حجت الاسلام نکونام افزود: آنچه که حیات انسان و زمینه ماندگاری انسان را فراهم می کند وقف است و ذخیره مستحکمی برای آخرت می باشد تا بعد از اینکه حیات ظاهری از او گرفته شد در تمام عالم باقی این اجر همراهش باشد و همین امر او را به بهشت ببرد.

وی بیان کرد: خداوند این راه را در اختیار انسان قرار داده است و کسانی که از آن بی خبر هستند در جهل و گمراهی به سر می برند.

امام جمعه شهرکرد گفت: وقف فقط در مال نیست بلکه در فکر و کارهای فرهنگی و تمام آنچه که انسان دارد می تواند راه پیدا کند.

وی گفت: مطابق آنچه که در اسلام به زیبایی می بینیم خداوند هم عنایت نموده تا وقف، متولی داشته باشد و این متولی زمینه ماندگاری آن را فراهم کند.

حجت الاسلام نکونام  ادامه داد: متولیان در اینجا بار سنگین امانت داری بر عهدشان است. در واقع در 2 عرصه عمل می کنند هم خودشان واقف هستند و هم متولی موقوفات قبلی هستند که آنها را حفظ و سیانت کنند.


وی یادآور شد: متولیان در زمینه وقف تمام توان خود را به کار می گیرند چون موقوفه ها یکسان نیستند و انواع سلایق و راهکارها وجود دارد. عمده ترین مسئولیت مهم متولیان تلاش برای مهیا کردن بستر اطمینان به طور گسترده در جامعه است و از طرفی باید در بین مردم فرهنگ سازی شود.


وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که تجاوز به وقف و ضایع کردن حد و حدود وقف و اموال موقوفه نه تنها برکت را از بین می برد بلکه به زندگی انسان آتش می زند و بر روی تربیت فرزندان تاثیر می گذارد و باید مرتب در مورد وقف که یک امر حیاتی است در بین مردم صحبت شود چون آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد.


کد مطلب: 11397

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11397/وقف-حیات-زمینه-ماندگاری-انسان-فراهم-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir